Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Zostań partnerem
ZOSTAŃ PARTNEREM PROPHARMA

Napisz do nas:

  • email:
  • wypełnij formularz kontaktowy

Zadzwoń:

  • TEL: +48 22 266 84 98
  • pon - pt - 08.00-17.00

Adres:

  • ul. Trzcinowa 27,
    02-446 Warszawa

Zapraszamy do współpracy apteki, sklepy zielarsko-medyczne, ekologiczne i inne zajmujące się zdrową żywnością.

Dobra rentowność dla punktu sprzedaży 0

Na bazie rozmów z Państwem, własnych przemyśleń oraz doświadczeń (jako Propharma prowadzimy dwa punkty sprzedaży) uważam, że główne kroki zmierzające do uzyskania dobrej rentowności punkty sprzedaży powinny uwzględniać:

  1. Analizę otoczenia rynkowego – jakie inne punkty znajdują się w pobliżu, czym konkurują, czym się wyróżniają, co myślą o nich klienci;
  2. Analizę potrzeb klientów – jakie są ich oczekiwania, potrzeby, jakich produktów szukają, czy moje doradzanie jest wystarczająco dobre, jaki asortyment może przyciągnąć nowe grupy klientów;
  3. Zdefiniowanie dobrego asortymentu nie tylko szerokiego ale takiego, które realnie przyniesie nowych klientów, zwiększy wartość paragonu i częstotliwość zakupów.
  4. Dobre zarządzanie ceną, marżą, stratami. Ceną tak aby oferta była wciąż atrakcyjna.
  5. Dobre zarządzanie witryną, wyglądem, półką, tak aby klient mógł znaleźć to co chce i aby kupowało mu się przyjemnie i wygodnie.
  6. Wprowadzenie aktywizacji pracy własnej i pracowników tak aby doskonalić działania, podnosić jakość obsługi klientów itp.

Dobrymi narzędziami do tej oceny są:

  • ankiety i rozmowy z klientami – wzór ankieta można otrzymać u nas w firmie
  • własna analiza, rozmową z pracownikami
  • zrobienie kilku zakupów u konkurencji jako „tajemniczy klient”
  • zapisanie uwag i informacji na kartce a na końcu napisanie kilku wniosków

Ankieta do badania potrzeb klientów

Poniżej przedstawiam przykładową ankietę do badania potrzeb klientów jaką wykorzystujemy u siebie i jaką przekazaliśmy Państwu do własnych badań.

Badania potrzeb klientów Naszego Sklepu - Pytania

Formularz przygotowania planu działań dla Punktu Sprzedaży

Poniżej przedstawiam przykładowy formularz do definiowania planu działania dla Punktu Sprzedaży.

Plan działań strategicznych w Punkcie Sprzedaży - Pytania

Oczywiście nasze narzędzia nie są w 100% uniwersalne, ani doskonałe i należy je dostosować do siebie oraz rozwinąć. 

W przypadku potrzebnych materiałów zapraszam do kontaktu, posiadamy gotowe ankiety do prowadzenia badań konsumentów oraz przygotowania planu działania.

Komentarze do wpisu (0)

Bestsellery
Sprawdź co najczęściej wybierają inni klienci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl