Na bazie rozmów z Państwem, własnych przemyśleń oraz doświadczeń (jako Propharma prowadzimy dwa punkty sprzedaży) uważam, że główne kroki zmierzające do uzyskania dobrej rentowności punkty sprzedaży powinny uwzględniać:
- Analizę otoczenia rynkowego – jakie inne punkty znajdują się w pobliżu, czym konkurują, czym się wyróżniają, co myślą o nich klienci;
- Analizę potrzeb klientów – jakie są ich oczekiwania, potrzeby, jakich produktów szukają, czy moje doradzanie jest wystarczająco dobre, jaki asortyment może przyciągnąć nowe grupy klientów;
- Zdefiniowanie dobrego asortymentu nie tylko szerokiego ale takiego, które realnie przyniesie nowych klientów, zwiększy wartość paragonu i częstotliwość zakupów.
- Dobre zarządzanie ceną, marżą, stratami. Ceną tak aby oferta była wciąż atrakcyjna.
- Dobre zarządzanie witryną, wyglądem, półką, tak aby klient mógł znaleźć to co chce i aby kupowało mu się przyjemnie i wygodnie.
- Wprowadzenie aktywizacji pracy własnej i pracowników tak aby doskonalić działania, podnosić jakość obsługi klientów itp.
Dobrymi narzędziami do tej oceny są:
- ankiety i rozmowy z klientami – wzór ankieta można otrzymać u nas w firmie
- własna analiza, rozmową z pracownikami
- zrobienie kilku zakupów u konkurencji jako „tajemniczy klient”
- zapisanie uwag i informacji na kartce a na końcu napisanie kilku wniosków
Ankieta do badania potrzeb klientów
Poniżej przedstawiam przykładową ankietę do badania potrzeb klientów jaką wykorzystujemy u siebie i jaką przekazaliśmy Państwu do własnych badań.
Badania potrzeb klientów Naszego Sklepu - Pytania
Formularz przygotowania planu działań dla Punktu Sprzedaży
Poniżej przedstawiam przykładowy formularz do definiowania planu działania dla Punktu Sprzedaży.
Plan działań strategicznych w Punkcie Sprzedaży - Pytania
Oczywiście nasze narzędzia nie są w 100% uniwersalne, ani doskonałe i należy je dostosować do siebie oraz rozwinąć.
W przypadku potrzebnych materiałów zapraszam do kontaktu, posiadamy gotowe ankiety do prowadzenia badań konsumentów oraz przygotowania planu działania.